Sunday, May 29, 2011

My Baby dah botak

As salam semua....

Dah berapa hari aku tak update ni yek...baru 2 3 hari kan...ada sesiapa tungguh citer aku tak..harap-harap ada lah ye...

Ni aku nak cerita tentang semalam (sabtu)...aku pegi umah tok wan angkat Baby aku kat trolak, Perak.....tujuannya nak cukur botak rambut baby aku ngan sunat sekali..Mak Yah ni bidan kampung aku kenal Mak Yah ni pun jiran aku yang kenalkan...seperti mana sesiapa yang polo citer aku tentu tau yang aku baru dapat baby setelah 9tahun berumahtangga...alhamdulillah aku urut ngan Mak Yah ni aku terus lekat...dan dapatlah Julia Marissa sekarang nih...jadi Mak Yah ni dah anggap Julia macam cucu dia..klu aku datang terus Julia yang dia sambut dulu...

Aku dah janji ngan wat ngan Mak Yah...yelah...mungkin pengurusan lebih kepada cara kampung...rambut yang di cukur di tanam.....lepas tu mandi ngan air limau ngan 1 benda nih..(aku lupa dah)...ada lah sedikit bacaan tertentu.....lepas cukur, dah mandi beralih tuk sunat pulak....Julia masa cukur botak menangis jap...sebab terluka sikit kat kepala tuh....mana tak luka...tak nak duduk dia..terlonjak sana terlonjak sini...orang nak cukur pun takut...tapi bab sunat senyap jek....aku tak berani nak tengok...seriau...takut nak dengar Julia nangis..tapi tak nangis pun....tiba-tiba dah habis.....hubby aku tengok......hehehehehe...so ini ajelah gamba tuk kenang-kenangan aku....

Julia suka berdiri...kita baringkan dia nangis..duduk kan pun nangis gak...dpt berdiri macam ni baru sentap....masa nak kena cukur ni plak tak nak tido..payah betul kaki tuh tak reti diam...

Cukuran bermula dari sini....

Masa ni kaki tak duduk diam betul...payah Mak Yah nak cukur...nak cukur pun kena berhati-hati sangat..

Masa ni dah mula nangis...mana tak nangis....terluka sikit...tulah tak duduk diam kan dah luka..

Tengah pujuk julia...sib baik ok...kejap jek dia nangis....terkejut sebab luka kot...

Tengah layan mata...baru senang sikit nak cukur....baru diam.....

Hampir licin dahhhh

Dah selesai...lepas ni kena mandi plak...pastu nak kena sunat....

Dah siap smua urusan....lena Julia tido...lagi pun memang time Julia tido pun...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...