Monday, May 18, 2009

Asam Pedas Melaka Sejati

Aku baru je balik dari makan malam kat Kedai Asam Pedas Melaka Sejati. Disebabkan aku ni berketurunan Hang Tuah...(orang Melaka lah) aku suka makan asam pedas..memang menjadi kegemaran aku sejak dalam perot mak aku..wakakakaka...korang percayalah cakap ni....kah kah kah

Akhirnya aku dapat jugak makan asam pedas yang sedap sangat-sangat...tapi aku malas nak citer panjang sebab aku tak saba nak tunjuk gambar. korang tengok ajelah ye...

Sampai aje kenalah pilih ikan dulu...pilih je apa yang suka...pastu belakang kira aaaaa




Saba menanti hidangan yg telah diorder




Ulaman, telor asin ngan sambal belacan..ni semua package ngan asam pedas tu...aku memang suka ngan ulaman kecuali kacang panjang...nanti angin 1 badan aku...jenuh laki aku nak urutkan...wakakakaka


Bagi sesiapa nak try..aku syerkan alamat restoran tu..korang leh booked tempat ke..nak tanya tempat ke..apa ke...korang call aje..


Sambal belacan..power giler


Asam pedas ni janganlah cakap banyak...sedap giler beb..tangkap leleh...aku dah banyak kali repeat kat sini...still aku tak jemu-jemu..korang patut rasa sendiri....baru tau


Ulaman package




Ayam goreng rangup


Telur Dadar


Set pinggan makanan yg aku makan...2 pinggan aku menambah..manalah tak buntal..wakakaka


Oklah pada kenkawan nak try tu..lokasi kedai ni kat tepi jalan besa kat Kampung Pandan Dalam...

10 comments:

Ciklinn said...

kak terliur linn memalam buto ni tgok asam pedas tu kak oiiii... sedapnyerrrrrr....harus linn terjah ni nanti tmpt nie....

adeehhhh teringat2 nie.....sedapnyerrrrrrrrrrrr

yong ibu chem said...

mira!!! awak dah bikin peyut akak tgh2 mlm ni laporrr nasi!

nampak asam pedashhh tu mmg kaw2 punya!

Puan Iza said...

Mira...sedapnya asam pedas tu...iza pun suka mkn asam pedas nie....mau tambah nasi 2.3 pinggan hehehe....

kedai kat kg. pandan dalam ni dekat2 dgn area apa yea..? explain la skit hehehe...

mama idzareef said...

uishhh...meleleh dah nie.. ;p

attyfir said...

huhuhuh..lapaq tgk entry ni mira..

kty pun suka asam pedas jugak..

ninie's corner said...

wah sedapnye.........nyum..... nyum.....

Eyzamiel said...

o.. ni la kedai yang kak mira cakap tu kan...mcm best jer...InsyaAllah...nnt eyza mesti pg..kak mira.... amik award ngan tag kat blog eyza...

MAMADANISH78 said...

ya allah....
ko bagilah hambamu makanan mcm ni punya sedap gak....uuhuhhuhu..
miraaaaaa...sedapnya asam pedas ni...jelezzz mamaD tau...

NizA said...

tertelan air liur sy tgk asam pedas tu kak....uhuhuhuu...

♥♥♥♥ dilaBanGi ♥♥♥♥ said...

wah semenjak ada toys baru ni
makin cemerlang photig hang no
GOOD JOB, menyengat teruih No
keepirup

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...