Tuesday, June 16, 2009

Filter Kamera

Assalamualaikum semua...hehehehehe

Hari ni balik kerja aku ajak hubby aku pegi kedai kamera yg jual accessories sebab aku sekarang ni dah gila nak beli filter untuk close-up..lens yang sedia ada tak cukup memuaskan hati aku arrr. nak beli lens mahal sangat jadi aku beli filter ajelah..lg pun aku bukan nyer nak iye2 tangkap gambar pun..cuma untuk kepuasan diri aku jek...dan..itu pun dah kira ok lah jugak kan..eeemmm nasib baik mood hubby aku ok kebetulan hari ni dia tak nak training bola...so bolehlah temankan isterinya ini.

Jadi kami pun pegi arrr...sampai jek kat kedai tu bukan main ramainyer orang nak beli barang. macam-macam accessories ada aku pun naik binggung nak pilih. asalnyer nak beli 1 filter je tapi aku tambah beli UV Filter ngan CPL Filter ngan Lens Hood...murah jek...4 barang aku dapat...tapi ada filter lagi aku nak beli...slow-slow dulu lah sebab aku nak mahirkan diri aku pakai kamera nih..kang beli tapi tak tahu nak pakai buat apa kan...kan membazir tuh...hehehehehe

Ini antara filter yang aku beli...






Ini contoh gambar dengan menggunakan filter close-up tuh...nanti kalau jumpe bunga ke aku try ambik yek...ni nak testing jek






10 comments:

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

wah syoknyerrrr
makin cun ler gambar2 nanti

Puan Iza said...

Lagi cun la gambar mira pasni :-).

ninie's corner said...

klu ambil pic bunga, mesti cantik tu.....terang & jelas.....

cikbedahlaser said...

perghhh x ingt...
terus sambar siot...
sy pon x wat ape2 movement lg nih
akak beli yg saiz berpa...
+2..+4..+10..
atau lengkap semua....
beli kat ner..
try r wat perbezaan...
gmbr x gune filter...n gune....

Butik Remaja & Wanita said...

wah sangat besh kalau dapat kamera ni tapiiiii duit tak cukup lah hahahaha...

attyfir said...

owh itu kegunaannya ye mira..haram kyatt tau ..ehehehhe

☆ lieya latif ☆ said...

wah makin cun lee gambar2 pasni hik hik hik....tu laa kalo dah ade dslr sure kene tambah mcm2 bende kan.....baru seronok menembak....

aduhai...impian lieya gak tu nak beri dslr...hik hik hik

ieda said...

huhuhu x pandai sgt pasal filter nieh ...

janji ader kamera dan leh amik gambooor ... huhuhuh

mamathitam said...

epi birthday...........

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

kak...selamat hari lahir yg ke 31 ye...semoga akak bbahagia selalu hendaknya...Amin...
~guna filter close up amik gmbr2 bunga ke, binatang kecik2 ke sure cntik kak..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...